söndag 28 oktober 2012

MAMA

Annyeoooong~
HÖSTLOV HÖSTLOV OMG OMG!!
Så jag längtat! Under mitt höstlov har jag mest planerat på att göra saker med syrran, vilket nu i efterhand kan kännas lite sorgligt... xD
När jag läser Seulrins inlägg och vilka planer hon har känns till lite som om jag är i en relation med min syrra (eller snarare gift lol) eftersom att jag spenderar de mesta lediga dagarna jag har med henne OTL

Jaja, nu vidare~
I år har jag faktiskt tagit mig tid till att rösta i Mnet Asian Music Awards (dvs MAMA) vilket jag inte gjort tidigare, både för att jag inte riktigt brytt mig och för att jag inte fattade hur man kunde rösta xD
MAMA är ju något som hålls i Korea varje år där massa k-pop idoler blir nominerade för bästa låt, bästa nykomlingen osv, och nån gång i slutet av året (tror jag att det är... lol no idea) hålls det en stor show för vinnarna, lite som MTVs alla award-shower. Man kan rösta jättelätt här (en gång per dag) och nu tänkte jag säga vilka jag röstat på i vilka kategorier :D

Best new female artist
Nominerade: AOA, SPICA, Ailee, JUNIEL, Hello Venus
Här brydde jag mig faktiskt inte så mycket, men valde Hello Venus eftersom att de är med i Pledis (precis som Nu'est och After School som jag gillar)

Best new male artist
Nominerade: B.A.P, EXO-K, Busker Busker, Ulala session, John Park
Ville gjärna välja EXO-K, men när det kommer till kritan tycker jag ändå att B.A.P förtjänar att vinna mer, de har ju slitit så hårt med så många comebacks ;O; tyvärr tror jag att EXO-K leder just nu, men man vet ju aldrig hur det blir...

Best female artist
Nominerade: G.NA, GAIN, Baek Jiyoung, BoA, IU
BoA för att SMTOWN FTW~ nej men gillar också hennes musik + hon är ju legend inom kpop xD 

Best male artist
Nominerade: G-dragon och en massa oviktiga
Tror inte ens att jag behöver förklara mig här

Best female group
Nominerade: 2NE1, TaeTiSeo, SISTAR, KARA, T-ara
Röstade faktiskt på TTS här, men bara för att jag gillar Girls' Generation + SMTOWN + röstade på 2NE1 i en senare kategori~

Best male group
Nominerade: TVXQ, BEAST, BIG BANG, Super Junior, Shinhwa
BIG BANG YES YES INGEN FÖRKLARING BEHÖVS dock tror jag att SuJu kommer vinna. De lär nog vinna alla kategorier de är nominerade i, vilket är lite irriterande eftersom att deras fans borde egentligen fokuserat på att få dem vidare i MTVs EMA <_<

Best global group - female
Nominerade: 2NE1, f(x), TaeTiSeo, Wonder Girls, KARA
Röstade på 2NE1 för att dom känns väldigt "globala" xD 

Best global group - male
Nominerade: CN BLUE, TVXQ, BEAST, BIG BANG, SUPER JUNIOR
BIG BANG ofc

Best collaboration performance
Nominerade: en massa olika orkar inte rablla lol
Röstade på Trouble Maker för varför inte?? They're the besssst

Best Music Video
Nominerade: GAIN (bloom), Naul (memory of the wind), BIG BANG (monster) PSY (gangnam style) INFINITE (the chaser)
Valde faktiskt INFINITE här :O tror att BIG BANG kommer vinna dock men INFINITE FTW~

Best dance performance - solo
Nominderade: flera solo artister uppenbarligen så som BoA, PSY och Hyuna
valde Hyuna här för att älskar hennes Ice Cream (hela skivan egentligen)♥♥

Best dance performance - male group
Nominerade: BEAST, SHINee, SuJu, MBLAQ, INFINITE
Ville välja både MBLAQ och INFINITE men röstade ändå på SHINee, deras Sherlock dans verkar ju sjukt svår... faaaast Super Junior kommer säkert vinna den här vilket känns lite löjligt eftersom att deras danser kan till och med jag dansa utan problem xD

Best dance performance - female group
Nominerade: Miss A, 4MINUTE, f(x), Secret, SISTAR
f(x) för att Elecric shock dansen är så cool :D (slår även de andras danser med hästlängder lol)

Song of the year
Nominerade: typ nästan alla artister omg
VALDE SHINEE
SÅG BARA SHINEE
SHINEE OMG
SHINEE

Artist of the year
Nominerade: som om jag tänker skriva alla här 
Röstar olika varje dag! Can't decide! Velar mellan G-dragon, B.A.P och EXO-K ;___; tror jag ska fortsätta med att rösta på G-dragon, han verkar ha större chans att vinna den här kategorin...

Wooop det blev mycket text... Har redan röstat idag så nu ska jag gå och göra varm choklad :D *random*
Status:(so in Christmas-mode!!!!)
// Jinra

1 kommentarer:

♥Seulrin och Jinra♥ sa...

OMG OMG ska också rösta nu~ (har inte fattat hur man gör tidigare haha...) B.A.P FTW!!!!!!!

Seulrin and Jinra

Seulrin and Jinra
Vi är två kpop fans som går under namnen Bae SEULRIN och Sam JINRA. Vi bloggar om mycket inom kpop, men våra favoritgrupper är BIGBANG, SHINee och f(x). Här på bloggen kan du hitta våra åsikter om nya musikvideor och låtar, grupper och stylig samt fanservice plus random fangirlande och "degning". KEEP CALM AND BOOMSHAKALAKA BIATCHES.

Använder Blogger.