onsdag 5 september 2012

Girls' Generation - All My Love Is For You♥

Annyeong! Hade tänkt sätta mig för att plugga på de sista tyska-glosorna, men först ville jag göra en review på Girl's Generations nya (japanska) låt! Tänkte egentligen bara först skriva att jag lyssnade på den men fick lust att göra en review, både för att jag inte gjort en review med en tjej-grupp förut och för att jag ville kommentera lite om den (dock tänker jag inte ta med allt)~

 

Videon
Först och främst är ju det här en japansk musikvideo, BUT I LIKE IT!! Tyvärr finns det ingen dans till musiken, men jag tycker ändå att det passar eftersom att låten är väldigt lugn och fin... Egentligen hade jag inte så mycket att säga om videon jämfört med mina tankar kring stylingen och låten, men tycker definitivt att videon passade låten! :'D

Låten 
Det känns lite fel att göra en review på en japansk låt som dessutom inte är någon sorts comeback eller översättning av en koreansk låt, men jag gillar verkligen den här låten, av flera anledningar, men främst för att man får höra hur olika allas röster är! Det är ganska vanligt i GG låtar att de sjunger ganska lika, men här framträdde rösterna på ett annat vis... Mina favoritdelar är då Tiffany sjunger, tycker att hennes lite 'mörkare' röst passade så bra♥ Måste också säga att den här låten var mycket bättre än Papparazzi...
Det här är ännu en typisk kärlekssång, men den lite mer sorgliga typen enligt låttexten. GG sjunger ju ofta glada låtar, så det var skönt med lite ombyte! xD

Stylingen
I'M SO IN L♥VE WITH THE STYLING!!! Tyckte verkligen att de valt stilar som passade alla medlemmarna, och mina favorit-stylingar var nog Tiffany (det var något japanskt över det hela...) och Jessica... fast gillade också kläderna på Yoona, Yuri och Hyoyeon! Älskar hur som helst de svart-vita kläderna, fast de ljus-gröna, blå och gula klänningarna var inte så granna dock xD

Favoritsaker
Att Tiffany fick ett litet solo vid 2:30 strecket! Även att Sunny nästan hade Onew-stylat sitt hår, kanske har de samma stylist? xD 
Jag är verkligen ett Girls' Generation fan, men på något sätt glömmer jag ofta bort dem... 
Status:(Jag på matten... fattar inte ett skit!)
// Jinra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inget betyg?? Gillar också den har låten~ Ska försöka göra en review pa T-aras nya, när jag har tid hehe
//Seulriä

Anonym sa...

Nej orkade inte ta med vissa saker xD det var ju inte en direkt comeback så ville inte betygsätta... men Seulriä??? WHO DA FAK IS THAT?????
// Jinra

Seulrin and Jinra

Seulrin and Jinra
Vi är två kpop fans som går under namnen Bae SEULRIN och Sam JINRA. Vi bloggar om mycket inom kpop, men våra favoritgrupper är BIGBANG, SHINee och f(x). Här på bloggen kan du hitta våra åsikter om nya musikvideor och låtar, grupper och stylig samt fanservice plus random fangirlande och "degning". KEEP CALM AND BOOMSHAKALAKA BIATCHES.

Använder Blogger.