söndag 26 augusti 2012

A[utumn]... Seulrin thing...

Annyeong... 
Idag har den inte gjort något annat än att regna! Det känns verkligen som höst nu... Ogillar inte hösten sådär jättemycket, fast jag gillar ju såklart sommar bättre haha ^^'' Men tänkte försöka komma på bättre humör, och försöka få er andra på bättre tankar också! Nämligen med något jag brukar göra varje år (wtf gjorde det förra året, och helt plötsligt kan jag kalla det varje år haha xD). Det finns faktiskt några roliga saker med hösten! Tänkte nämna en här och nu, nämligen HÖSTGRYTA~ = W = [W-T-F Seulrin you lost your mind!?] Nej det har jag inte! För er som undrar... 

Jag tycker att på hösten ska man verkligen unna sig god mat, för jag menar alla gillar ju mat LOL, och särskilt saker som är varma, som soppa! Brukar göra en ''höstgryta'' som jag lärde mig göra i nian på hemkunskapen (typ det ända användbara hehe) och den är supergod och får mig att älska hösten! Den är gjord på potatis, rotfrukter och grövre skinkbitar~ Okey, nu kanske man tänker wtf (igen) rotfrukter?!, samtidigt som wtf mat, ska inte denna blogg handla om kpop!?! 1. det finns goda rotfrukter 2. FUCK THAT RIGHT NOW 

Det är inte bara att jag gör soppan, utan när jag väl är i köket passar jag på att läsa ett höstigt avsnitt i Love Hina! (medan de kokar). Tänkte lägga upp just den delen här, dock på engelska (inte lika rolig som den svenska enligt mig) så att ni också kan läsa det som får mig att se lite mera positivt på hösten~~ =^^= 

Läs sidan till höger först, sedan den till vänster. 
*I den svenska verisionen är ''cermonin'' översatt med ''höstgryta'' 



*I den svenska säger de inte ''turtle is the main ingrediens'' utan ''Tack för inbjudan ... Trevligt med sjöldpadds gryta'' 

De säger inte heller ''that's the kind of saké I like'' utan ''det där är ju den berömda björndräpar saké:n'' Mykcet roligare LoL xD














































I den svenska skriver de ''ALARM ALARM Naru toksvullar!!'' istället för sound the Naru eating machine alert... roligare med toksvulla liksom haha xD 

Det kanske bara är jag som kommer i höststämningen men... xD Nu får detta blogginlägg bli som det blir heh














Status:  HÖSTGRYTA ME WANT!! (är lite tidigt att göra den fortfarande...)
//Seulrin

2 kommentarer:

Anonym sa...

.. det finns goda rotfrukter?
Det finns goda rotfrukter?
DET FINNS GODA ROTFRUKTER?????
Nämn en liksom! xD morot kanske funkar men annars? EWW *barnslig*
// Jinra

Anonym sa...

YAH! Har du prövat? Jag menar man har ju inte så mycket av varje så det smakar inte så mycket.. mest potatis...
//Seulrin

Seulrin and Jinra

Seulrin and Jinra
Vi är två kpop fans som går under namnen Bae SEULRIN och Sam JINRA. Vi bloggar om mycket inom kpop, men våra favoritgrupper är BIGBANG, SHINee och f(x). Här på bloggen kan du hitta våra åsikter om nya musikvideor och låtar, grupper och stylig samt fanservice plus random fangirlande och "degning". KEEP CALM AND BOOMSHAKALAKA BIATCHES.

Använder Blogger.