fredag 24 augusti 2012

G-DRAGON - ONE OF A KIND

Videon
SÅ MÅNGA KÄNSLOR UGHHHHHH! Först och främst måste jag bara varna att det är helt omöjligt för mig att skriva en review på GDs nya musikvideo utan att fangirla totalt och/eller ha sönder mitt tangentbord genom att trycka på alla bokstäver samtidigt så HEADS UP~
Den här videon påminner mig om Knockout av nån anledning... Mycket vit bakgrund + mycket sitta i soffor + små ungar + många tjejer till bakgrundsdansare och till och med låten tycker jag är lik i stilen alltså! xD
jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag tycker om videon än annat att den passar till låten...

Låten
vet faktiskt inte vad jag tycker än... Gillar den inte så mycket än, men med tanke på att jag ogillat ungefär hälften av alla BIGBANG låtar jag någonsin lyssnat på i början lär jag nog gilla den här efter några fler lyssningar, kanske till och med går runt och säger "ne hyung, ne noona~" (BTW OH GD WHY U SO CUTE?)
Låten handlar ju om hur awesome GD är, så kan inte klaga på den fronten xD

Stylingen
Återigen försöker G-dragon visa sin fashionista sida med massa skumma kläder! Dock har jag vant mig, och G-dragon är inte riktigt sig själv utan störda kläder... MEN TYVÄRR måste jag klaga på frisyren! Jag har tidigare alltid sagt att det inte finns någon frisyr som inte passar G-dragon, men nu kan jag inte längre säga så... I vissa delar av videon ser det inte så hemskt men ibland tycker jag faktiskt att de knallgula dreadlocksen var GRÄSLIGA! Kanske kommer vänja mig, kanske inte, men hur som helst tyckte jag att han borde haft gult (ja, gult, inte blont) KORT hår hela tiden, som han bara hade ibland...
Gillar sminkningen dock! typ vid 1:50 ;D



Dansen
Dans, vilken dans?! xD typiskt för YG videos - de har sällan någon dans som vara i hela videon. Förutom att bakgrundsdansarna dansar finns det inte mycket dans i den här videon, om man inte räknar med den random ben-sprattel-dansen GD gjorde...

Favoritsaker
Djuren OMG!! Tigerungen (var det en unge? So small...) och björnen!! ♥
Gillar också de delar då GD är så cute, typ när han "äter mat" och ler mot kameran med gaffeln i handen :'D
Gillar också när Taeyang dyker upp, haha BROMANCE♥ 
EN KLAR FAVORIT DEL VAR DOCKAN!! xDD inga real girls här inte... LOL 

Övrigt
Jag är glad över att han skulle göra fler musikvideor, för då kanske det betyder rosa hår och eventuellt en låt i en annan genre? Den här var väääldigt hiphop, mer Knockout style, men jag vill ju ha Heartbreaker style! >:D

Betyg: ♥♥♥♥(4/5, lite ledsen över att det inte fick bli en femma...)

Status:(THANKS SEULRIN FOR THE LOVELY PRESENT!)
// Jinra

2 kommentarer:

Anonym sa...

OMG!! Först knock out var ju mycket bättre, FÖR ATT DEN INNEHÖLL MÅNGA T.O.P scener LOL xD Asså så LOL när han har flätor, typ vikinga-hat-sovenir-sak xDD Gillar låten dock håller jag med om att dreddisarna SÖG!
//Seulrin

Anonym sa...

Flätorna var ju värst! xD
Och även fast det märks att GD försökt bygga på lite muskler är han fortfarande CUUUTEEE haha han kan tyvärr inte komma ifrån det!
Men vad hände med THE PINK HAIR????
// Jinra

Seulrin and Jinra

Seulrin and Jinra
Vi är två kpop fans som går under namnen Bae SEULRIN och Sam JINRA. Vi bloggar om mycket inom kpop, men våra favoritgrupper är BIGBANG, SHINee och f(x). Här på bloggen kan du hitta våra åsikter om nya musikvideor och låtar, grupper och stylig samt fanservice plus random fangirlande och "degning". KEEP CALM AND BOOMSHAKALAKA BIATCHES.

Använder Blogger.