söndag 12 augusti 2012

EvoL 1st mini album - Let Me Explode

Annyeong♥
Just nu är jag i SUPER EVOL MODE, och eftersom jag inte riktigt kommenterade något om deras debut, tänkte jag göra en liten mini-review om deras debut album~

i början tyckte jag att den här låten var en sämre version av Magnet, men nu måste jag säga att jag gillar den! Ljudet i början skrämmer mig då, låter lite som i en skräckfilm xD Jag fattar dock inte vad låten har att göra om, de blandar in en massa osammanhängande engelska men hur som helst får alla sjunga och rappa ungefär lika mycket, vilket är bra!
Mitt betyg: ♥♥♥♡♡ (3/5)

Det här är nog den låten jag gillar minst på deras album, men det beror mer på att det är en lugn låt och jag inte är så mycket för lugna låtar, isåfall ska den ha ett riktigt unikt sound eller så ska någon med en riktigt bra röst sjunga den (typ Dino lol) fast det var inget fel på den här låten!
Mitt betyg: ♥♥♡♡ (2/5)

03. Magnet
MIN ABSOLUTA FAVORIT! Älskar hur rappen passar så bra ihop med sången~ Sången tycker jag nästan har en B.A.P känsla, fast nu menar jag det inte på ett dåligt sätt! Mina favorit delar är då Jucy rappar och sen refrängen då de sjunger förstås, och om jag ska vara ärlig tycker jag att den här låten skulle passa mycket bättre till deras musikvideo än We are a bit different...
Mitt betyg: ♥♥♥♥♥ (5/5 fast det är lite svårt att betygsätta... vill ju visa att den här låten gillar jag mer än alla andra men ändå är det ju inte värsta Fantastic Baby-klass, men jaja xD

Om jag ska vara ärlig gillar jag faktiskt den här låten lika mycket som Magnet, men min kärlek för den dras ner lite med musikvideon den sattes ihop med... Gillar både melodin, sången och tycker att rappen passar så bra in, men "let's go party" hörde bara inte ihop med explosioner och sånt... Kan förstå varför de valde den här låten som 'titletrack' dock, den är ju så bra! Men den omaka videon drar tyvärr ner betyget för mig :(
Mitt betyg: ♥♥♥♥ (4/5)

Ah I like this song! Gillar att de hade både soft och badass-låtar på det här albumet, gillar speciellt hur deras röster låter i den här låter, no autotune och sånt. Här gillar jag nästan sången mer än rappen, haha! Fast i början tänkte jag "OMG I CAN SEE YOUR HALO" xD Men i alla fall gillade jag den här låten mycket
Mitt Betyg: ♥♥♥♡♡ (3/5)

För att vara ett album från en nybörjar grupp i ett nybörjare till skivbolag var låtarna väldigt bra! 1.2.3.4.5 höll till exempel samma klass som någon låt på någon random Girls' Generation-skiva. Det är ju många som säger att de liknar 2NE1 och till och med försökt att efterlikna dem, men annat än att båda är lite badass tycker jag inte att det stämmer :O
2NE1 och EvoL må båda ha mycket rapp i sin musik; men skriver 2NE1 sina egna låtar, hmm? Nej, precis xD
EvoL har ju bidragit i både låtskrivandet, komponerandet och produktionen, vilket inte många tjejgrupper gör! 
Så därför blir mitt betyg på hela skivan...
♥♥♥♥(4/5)
Status: (väntar på G-dragons comeback)
// Jinra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om allt! Faktiskt! Rakt av! Magnet är min absoluta EvoL favoritlåt på skivan♥ Förresten om vi kommer i riktig EvoL mode kanske vi ska componera ihop några pairings~? ;) (haha gör pairings av alla!!)
//Seulrin

Anonym sa...

Klart vi måste hitta pairings.. hehe :D det är ju en, eh, tradition!
// Jinra

Seulrin and Jinra

Seulrin and Jinra
Vi är två kpop fans som går under namnen Bae SEULRIN och Sam JINRA. Vi bloggar om mycket inom kpop, men våra favoritgrupper är BIGBANG, SHINee och f(x). Här på bloggen kan du hitta våra åsikter om nya musikvideor och låtar, grupper och stylig samt fanservice plus random fangirlande och "degning". KEEP CALM AND BOOMSHAKALAKA BIATCHES.

Använder Blogger.